Techniky rychlého odplavení stresu

Každý z nás se někdy dostane do situace, kdy se mu chce řvát, plakat či obojí najednou. Buší nám srdce, nemůžeme popadnout dech, klepou se nám kolena, …

Jak si rychle  ulevit?

První možností je vědomé dýchání. Ne nadarmo se říká: “Tohle musím vydýchat!”

Zaměřím tedy celou svou pozornost na svůj dech a řídím jej. Dýchám tak, jako bych malovala čtverec. Např. pět sekund se nadechuji, pět sekund dech zadržím, pět sekund vydechuji, pět sekund udělám pauzu před dalším nádechem a znova se pět sekund nadechuji. Toto opakuji několikrát za sebou.

Na této technice je dobré to, že odvádím svou mysl z možné paniky k dechu.  Dále pak prokrvuji své tělo vč. mozku, který může pracovat efektivněji.

Důležité však je, abychom se nadechovali do břicha a ne do hrudníku. Jestli umíte dýchat do břicha zjistíte tak, že si položíte ruku na pupík a nádechem ruku zvedáte… Mnoho žen toto dýchání nepoužívá a neumí. Je-li to i váš případ, doporučuji “břišní dýchání” pravidelně trénovat. Fakt se vám to vyplatí :-).

Nebo nám pomůže tekoucí voda…

fountain-197334_1280Další technika je spojena s umyvadlem a studenou vodou. Stačí otočit kohoutkem a nechat proudit studenou vodu na naše předloktí z vnitřní strany. Studená voda proudí na naše žíly, snižuje tlak a přináší úlevu. Můžeme si navíc představovat, jak voda odplavuje všechny naše starosti. Ruce nemusíme utírat ručníkem. Je fajn vnímat kapky, které stékají po rukách dolů a berou sebou i naše negativní pocity.

Máte také nějaké triky, které vám pomáhají v nepříjemných situacích? Při souboji se stresem vám také může pomoci moje elektronická příručka Bez shonu a stresu za 21 dnů nebo on-line kurz o užitečných návycích proti syndromu vyhoření.

Podělte se s nimi, prosím, v komentářích pod článkem. Děkuji a jsem zvědavá na vaše zkušenosti :-).

Hanka Kučová
Miluju lidi a jejich rozdílnost - inspiruji je jak žít naplněný život tady a teď!
Můj příběh si přečtěte zde >>

Jsem autorkou on-line kurzu Návyky nejen pro podnikatele jako prevence syndromu vyhoření a elektronické příručky Bez shonu a stresu za 21 dnů.

Zdarma vám nabízím svůj eBook 7 praktických tipů proti psychickému vyčerpání, díky kterému můžete zjistit, jak vás právě teď ohrožuje syndrom vyhoření a co konkrétně můžete proti vyčerpání dělat.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.